СУМІШІ ДІЕТИЛОВОГО ЕФІРУ ТА ЛЛЯНОЇ ОЛІЇ ЯК АЛЬТЕРНАТИВНЕ ПАЛИВО ДЛЯ ДИЗЕЛЬНИХ ДВИГУНІВ
DOI:
https://doi.org/10.31471/1993-9868-2024-2(42)-107-115Ключові слова:
діетиловий ефір, рослинні олії, паливні суміші, властивості палива, альтернативне па-ливо, рівняння Френкеля-Андраде.Анотація
Фізичні та хімічні властивості паливних сумішей діетилового ефіру та лляної олії (DEE/LO) були вперше емпірично перевірені в цій статті. Зокрема, досліджували кінематичну в'язкість, щільність, нижню теплотворну здатність, точку закупорювання холодного фільтра та поверхневий натяг. Також були запропоновані моделі прогнозування для згаданих емпіричних даних. Для цього дослідження діетиловий ефір (DEE) змішували з лляною олією (LO) в об’ємних співвідношеннях 10, 20 і 30%. Отримані результати порів-нювали з літературними даними про паливо з діетилового ефіру рапсової олії (DEE/RO). Ці тести були зо-середжені на основних параметрах роботи двигуна, таких як загальна ефективність і затримка запалювання. Таким чином, процес згоряння є більш ефективним – з меншою кількістю викидних газів. Відповідно до різних застосувань рослинні олії можуть бути успішно використані в двигунах у складі класичних палив та модифікованих двигунах. Як альтернативним паливам, все більшу увагу приділяють неїстівним рослинним оліям, що пов’язано з виснаженням природних ресурсів і потребою в харчових оліях як продуктах харчування. Насіння льону практично використовується в промислових цілях замість найпопулярнішої ріпакової олії, але, виходячи з його технічних характеристик, за певних умов його можна використовувати і як паливо. Результати цього дослідження показали, що в’язкість LO значно нижча порівняно з RO, що дозволяє зменшити кількість DEE, доданого до рослинної олії. Наприклад LO, що містить 30% DEE, має таку саму в’язкість, як і RO, що містить 40% DEE. Слід зазначити, що обидві ці суміші дозволяють збільшити значення в'язкості в порівнянні з DF. Результати підтвердили, що кінематична в'язкість досліджуваних сумішей виражається експоненціальною регресією на основі рівняння Френкеля-Андраде
Завантаження
Посилання
1. Klimek A., Zając T. Productivity of pea (Pisum sativum L.) in view of the progress in plant breeding. Advances in Agricultural Sciences. 2009. Vol. 1. P. 77–90.
2. Nykter M., Kymäläinen H.R. Quality characteristics of edible linseed oil. Agricultural and Food Science. 2006. Vol. 15. Iss. 4. P. 402-413.
3. Kumar S., Singh A., Vishwakarma J. K. Importance of Linseed Crops in Agricultural Sustainability. International Journal of Current Microbiology and Applied Sciences. 2018. Vol. 7. Iss. 12. P. 1198-1207.
4. Grand View Research, Inc. Home Page. https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/linseed-oil-market.
5. Beg R., et al. Performance Studies on a Semi-Adiabatic Diesel Engine Using Vegetable Oil as Fue. SAE Tech. Pap. Ser. 2002. DOI: 10.4271/2002-01-2692.
6. Delalibera C.H., et al. Performance of diesel engine fuelled with four vegetable oils, preheated and at engine working temperature. Eng. Agríc. 2017. Vol. 37. Iss. 2. P. 302–314.
7. Agarwal D., Kumar L., Agarwal A. K. Performance evaluation of a vegetable oil fuelled compression ignition engine. Renewable Energy. 2008. Vol. 33. Iss. 6. P. 1147–1156.
8. Chauhan B.S., et al. Practice of diesel fuel blends using alternative fuels: A review. Renewable and Sustainable Energy Reviews. 2016. Vol. 59. P. 1358-1368.
9. Rakopoulos D. C. Combustion and emissions of cottonseed oil and its bio-diesel in blends with either n-butanol or diethyl ether in HSDI diesel engine. Fuel. 2013. Vol. 105. P. 603–613.
10. Krishna R., Banderwar A.G., Dongare V.K. Experimental investigations of blending diethyl ether in karanja vegetable oil using a multi-cylinder diesel engine. International Journal of Research and Innovative Technology. 2014. Vol. 1. Iss. 5. P. 70–73.
11. Geo V. E., Nagarajan G., Nagalingam B. Studies on improving the performance of rubber seed oil fuel for diesel engine with DEE port injection. Fuel. 2010. Vol. 89. P. 3559–3567.
12. Krishnamoorthi M., Malayalamurthi R. Availability analysis, performance, combustion and emission behaviour of bael oil - diesel - diethyl ether blends in a variable compression ratio diesel engine. Renewable Energy. 2018. Vol. 119. P. 235–252.
13. Górski K., Smigins R. Selected physico-chemical properties of diethyl ether/rapeseed oil blends and their impact on diesel engine smoke opacity. Energy Fuels. 2018. Vol. 32. Iss. 2. P. 1796–1803.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Нафтогазова енергетика

TЦя робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.