Дослідження основних параметрів та обґрунтування вибору газових форсунок для альтернативного біогазового палива
DOI:
https://doi.org/10.31471/1993-9868-2020-2(34)-34-45Ключові слова:
двигун, альтернативні палива, біогаз, економія, форсунки, розпилення, витрата, потужність, надійність.Анотація
У зв’язку з тенденцією до дефіциту товарних палив для двигунів в Україні та світі розвивається виробництво альтернативних палив, серед яких біогаз. Проте використання біогазового палива на сучасному двигуні внутрішнього згоряння, обладнаного газовою апаратурою 4-5 поколінь, може створити ряд труднощів. Це пов’язано із низькою теплотою згоряння неочищеного біогазу, наявністю вологи та специфікою роботи форсунок. Для правильного вибору форсунок необхідно здійснити дослідження та аналіз ряду основних показників їх роботи та на основі отриманих даних рекомендувати їх оптимальні параметри. Газові (як і бензинові) форсунки мають ряд важливих параметрів, від яких залежить стабільність і рівномірність роботи двигуна, витрата палива, надійність та ін. До них відносяться: лінійність роботи; час реакції форсунки; опір котушки; час спрацювання; здатність підтримувати заводські характеристики; ресурс роботи. Для дослідження нами вибрано форсунки 4 покоління найпоширеніших виробників, а саме: Matrix; Barracuda; Valtek; Hana; Keihin. За показником лінійності роботи низькі показники мають форсунки Valtek, а отже, використання їх на двигунах може призвести до підвищеної витрати біогазу, зниження продуктивності двигуна та прогоряння клапанів. Високими показниками у даному аспекті досліджень володіють форсунки Keihin, а тому вони забезпечать максимальну ефективність спалювання біогазу на двигуні. За часом реакції найкращий показник у форсунок Keihin. Форсунки Barracuda є дуже близькими за роботою до Keihin, а отже, їх використання не погіршить роботу двигуна. Заводські характеристики форсунок, а саме опір котушки, найоптимальніший у форсунках фірми Keihin, а найнижчий показник у форсунок Valtek. Час реакції (спрацювання) форсунок Matrix, Hana та Keihin є досить близьким і становить 2 мс, що забезпечить швидку реакцію та спрацювання, а форсунки Barracuda та Valtek мають погіршені показники за даним параметром. Здатність підтримувати заводські характеристики в межах від 2 до 5% забезпечують форсунки Keihin, Matrix та Barracuda, а найгірші показники у Valtek – це до 20%. Ресурс роботи форсунок за умови вчасного проведення обслуговування найбільший у форсунок Keihin, Matrix та Hana, що становить від 200 до 250 тис. км, а найнижчий показник у форсунок Valtek та Matrix – ресурс від 70 до 100 тис. км. Отже, за результатами проведених досліджень рекомендованими для застосування на двигунах у процесі їх переобладнання на газове пальне є форсунки фірми Keihin. Їх застосування забезпечить максимальну ефективність та економічність роботи двигуна.
Завантаження
Посилання
Mateichyk V. P., Yanovskyi V. V., Kozachuk I. S. Perevirka adekvatnosti matematychnoi modeli rozrakhunku pokaznykiv dvyhuna z iskrovym zapaliuvanniam pry roboti na hazovomu palyvi. Visnyk NTU i TAU. 2003. No 7. P.55-59. [in Ukrainian]
Mateichyk V. P., Zakharchuk V. I., Kozachuk I. S., Zakharchuk O. V. Osoblyvosti vykorystannia pryrodnoho hazu yak motornoho palyva dlia transportnykh zasobiv. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu. 2008. P. 127-130. [in Ukrainian]
Devyanin S. N., Markov V. A., Semenov V. G. Rastitelnyie masla i topliva na ih osnove dlya dizelnyih dvigateley. H.: Novoe slovo, 2007. 452 p. [in Russian]
Ustymenko V. Pytannia enerhozabezpe-chennia avtotransportu Ukrainy v umovakh svitovoi enerhetychnoi kryzy. Pereviznyk UA. 2008. No15. P. 28–30. [in Ukrainian]
Biohaz iz vidkhodiv na smittiezvalyshchakh yak avtomobilne palyvo / T. V. Dykun,
L. I. Haieva, Ya. M. Demianchuk, T. Y. Voitse-khivska, Ya. A. Hutsuliak. Naftohazova enerhetyka. 2018. No1. P. 56-60. [in Ukrainian]
Melnyk V. M. Pro dzherela otrymannia alternatyvnoho palyva dlia dvyhuniv vnutrishnoho zghoriannia. Mizhvuzivskyi zbirnyk «Naukovi notatky». 2014. No 45. P. 346-354. [in Ukrainian]
Vykorystannia biohazu yak motornoho palyva / S.I. Shymanskyi, R.V. Symonenko,
L.P. Merzhyievska, A.H Hovorun. Avtomobilnyi transport: Ekolohiia. 2013. No 6 (236). P. 13-15. [in Ukrainian]
Panchuk M. V., Shlapak L. S. Analiz perspektyv rozvytku vyrobnytstva ta vykorystannia biohazu v Ukraini. Rozvidka ta rozrobka naftovykh i hazovykh rodovyshch. 2016. No 3 (60). P. 26-32. [in Ukrainian]
Analiz roboty dvyhuniv vnutrishnoho zghoriannia na biohazi z vidkhodiv smittiezva-lyshch / T. V. Dykun, L. I. Haieva, F. V. Kozak, Ya. M. Demianchuk. Naftohazova enerhetyka. 2019. No 1(31). P. 83-91. [in Ukrainian]
Nikolaeva N. Alternativnyie istochniki energii dlya avtomobiley. Avtomobilnyiy transport. 2002. No 3. P. 43–47. [in Russian]
Sravnitelnyiy analIz konvertatsii zhidkotoplivnyih dvigateley v dvigateli, pitaemyie prirodnyim gazom / V. N. Lukanin, A. S. Hachiyan, V. E. Kuznetsov. Ekologiya dvigateley i avtomobilya. M: NAMI. 2001. P. 97–103. [in Russian]
Lotko V. P., Lukanin V. N., Hachiyan A.S. Primenenie alternativnih topliv v DVS. M.: MADI (TU), 2000. 331 p. [in Russian]
Mateichyk V. P. Metody otsiniuvannia ta sposoby pidvyshchennia ekolohichnoi bezpeky dorozhnikh transportnykh zasobiv: monohrafiia. K.: NTU, 2006. 216 p. [in Ukrainian]
Savelev G. S. Tehnologii i tehnicheskie sredstva adaptatsii avtotraktornoy tehniki k rabote na alternativnih vidah topliva: avtoreferat dis. dokt. tehn. nauk: 05.20.01. M.: GNU VIM Rosselhoz-akademii, 2011. 43 p. [in Russian]
Havrysh V. I. Zabezpechennia efek-tyvnoho vykorystannia palyvno-enerhetychnykh resursiv u ahrarnomu sektori ekonomiky: teoriia, metodolohiia, praktyka: Monohrafiia. Mykolaiv: MDAU, 2007. 283 p. [in Ukrainian]
Zakharchuk O. V. Obgruntuvannia ekonomichnoi efektyvnosti pereobladnannia kolisnoho traktora dlia roboty na pryrodnomu hazi. Naukovi notatky. Mizhvuzivskyi zbirnyk za napriamom “Inzhenerna mekhanika”. 2014. Vypusk 46, P. 190–194. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Нафтогазова енергетика
TЦя робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.