Екологічні показники роботи двигуна фольксваген 1,4 у процесі його експлуатації на біогазі

Автор(и)

  • Т. Й. Войцехівська ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська, 15
  • В. М. Мельник ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська, 15
  • А. Р. Сумер ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська, 15
  • М. М. Штих ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська, 15

DOI:

https://doi.org/10.31471/1993-9868-2021-1(35)-81-90

Ключові слова:

бензиновий двигун, біогаз, екологія, токсичність, економія, потужність, економічність.

Анотація

За останні роки в Україні та світі спостерігається стійке зростання викорис­тання стисненого природного газу (СПГ) в автомобілях. Основною причиною такої уваги до газового моторного палива є його низька вартість порівняно з бензином і дизельним паливом. Цьому сприяє і розгалужена мережа автогазонаповнювальних компресорних станцій (АГНКС) ДП "Укртрансгаз", яка на сьогодні налічує близько 150 станцій і постійно розширюється. Сьогодні мережа АГНКС обслуговує 35 тисяч автомобілів, що виводить Україну на сьоме місце у світі за кількістю автомобілів, які працюють на СПГ. Використання природного газу на основі метану як альтернативного палива в Україні почалося вже давно. На цей газ активно переходить автомобільний транспорт. Нині у країні проводиться потужна рекламна кампанія з переведення автомашин зі звичайного пального на природний газ.  Економічна вигода від такого переходу очевидна. Природний газ виявився майже вдвічі дешевшим за пропан, який значно вигідніший за бензин. На відміну від бензину і дизельного па­лива, природний газ не містить отруйних домішок і добавок, має широкі межі запалювання. Відхідні гази двигунів, що працюють на природно­му газі, містять незначну кількість нормованих шкідливих викидів. СПГ, у тому числі і біогаз, горить повільніше бензину, знижуючи навантаження на циліндро-поршневу групу, двигун працює «м’якіше» і тихіше. Поєднання цих факторів забезпечує подвійну (і більше) економію експлуатаційних витрат, подовжує термін служби двигуна на 30-40 %, масла й свічок – удвічі, і в наслідку значно знижують ремонтні витрати. Оптимізація робочого процесу двигуна, що працює на газі (підвищення ступеня стиску двигуна до 10-11; установка сучасної системи запалювання зі зміненими, оптимізованими під газове паливо характеристиками на максимальних й змінних оборотах двигуна) дозволяє забезпечити максимальну потужність двигуна при збереженні економічності й екологічних параметрів на високому сучасному рівні.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Kovalov S. O. Nazarenko K. S. Ekolohichni aspekty pereobladnannia dyzeliv u hazodyzeli. Avtoshliakhovyk Ukrainy. 2003. No 5. P. 15-18. [in Ukrainian]

Gaynulin F. G. Prirodnyiy gaz kak motornoe toplivo na transporte. M.: Nedra, 1986. 255 p. [in Russian]

Geikiv K. Y. Gazovyie dvigateli. M.: Mashgiz, 1962. 116 p. [in Russian]

Ispolzovanie biogaza v gazodizelyah. Ekspress-inform. Porshnevyie i gazoturbinnyie dvigateli. 1990. No 16. P. 12-20. [in Russian]

Avtomobilnyiy spravochnik: Perevod s angl. Pervoe russkoe izdanie. M.: Za rulem, 2000. 896 p. [in Russian]

Vasyliev O. D., Shchokin A. R. Keramichni palyvni komirky: dosiahnennia i perspektyvy v Ukraini. Elektroinform. 2003. No 1. P. 24 -27. [in Ukrainian]

Dolganov K. E., Kovalev S. A., Kuhtik V. V. Pereoborudovanie dizeley YaMZ v gazodizelIv. Avtoshlyahovik UkraYini. 1993. No 2. P. 13-16. [in Russian]

Dolhanov K. E., Hovorun A. H., Piatnychko O. I., Mansurov A. M., Levkivskyi O. P. Avtomobili z benzohazovymy dvyhunamy i hazodyzeliamy: osoblyvosti konstruktsii i tekhnichnoho obsluhovuvannia. K.: Tekhnika, 1991. 128 p. [in Ukrainian]

Redziuk A. M., Hutarevych Yu. F. Yevropeiski normy ekolohichnykh pokaznykiv DTZ vvedeni v Ukraini. Standartyzatsiia, sertyfikatsiia, yakist. 2002. No 1(16). P 16-23. [in Ukrainian]

Kornilov G. S. Sovremennye trebovaniia k avtomobilnym dvigateliam i puti ih dostizheniia v otechestvennom avtomobilestroenii. Zhurnal AAI. 2001. No 2(10). Р. 31 -34. [in Ukrainian]

Egorenkov B. A. Gazodizel rabotaet myagche. Avtomobilnaya promyishlennost. 1992. No 4. P. 17 - 18. [in Russian]

Redziuk A. M., Polishchuk V. M., Hutarevych Yu. F. ta inshi Kompleksnyi analiz efektyvnosti vykorystannia pryrodnoho hazu na avtomobilnomu transporti. Avtoshliakhovyk Ukrainy. 2000. No2. P. 5-8. [in Ukrainian]

Redziuk A. M., Polishchuk V. M., Hutarevych Yu. F. ta inshi Kompleksnyi analiz efektyvnosti vykorystannia pryrodnoho hazu na avtomobilnomu transporti. Avtoshliakhovyk Ukrainy. 2000. No 3. P. 4-7. [in Ukrainian]

Hutarevych Yu. F., Zadorozhnyi V. I., Mateichyk V. P. ta inshi. Otsinka pokaznykiv palyvnoi ekonomichnosti i produktyvnosti vantazhnoho avtomobilia pry roboti na benzyni i pryrodnomu hazi. Avtoshliakhovyk Ukrainy. 1997. No 2. P. 12-15. [in Ukrainian]

Gusarov A. P., Voysblyum M. E., Sokolov M. G. Gaz kak perspektivnoe avtomobilnoe toplivo. Ekologiya dvigateley i avtomobilya: Sbornik nauchnyih trudov. M.: Izd. NAMI, 1998. 172 p. [in Russian]

Filipova H. A. Pro mozhlyvosti zmenshennia zabrudnennia dovkillia avtomobilnym transportom. Avtoshliakhovyk Ukrainy. 1998. No 3. P. 13-15. [in Ukrainian]

Hoholiev L. D. Evoliutsiia avtomobilia. K.: Tekhnika, 1983. 143 p. [in Ukrainian]

Gulyaev S. A. Szhatyiy gaz kak motornoe toplivo. Avtomobilnaya promyishlennost. 1995. No2. P. 28-30. [in Russian]

Serezhenkin A. M. O stimulirovanii razvitiya parka gazoballonnyih avtomobiley. Avtomobilnaya promyishlennost. 1995. No 3. P. 5-6. [in Russian]

To the Environment-Friendly automobile Society. Tokyo: The Pollution-related Health Damage Compensation and Prevention Association. 1997. Р. 18.

Heletukha H. Perspektyvy biohazu v Ukraini. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2013/07/3/383399/.

Kuleshov A. S. Programma rascheta i optimizatsii dvigateley vnutrennego sgoraniya DIZELЬ-RK. Opisanie matematicheskih modeley, reshenie optimizatsionnyih zadach. M.: MGTU im. Baumana, 2004. 123 p. [in Russian]

Zvonov V. A. Toksichnost dvigateley vnutrennego sgoraniya. M.: Mashinostroenie, 1973. 200 p. [in Russian]

Zeldovich Ya. B., Rayzer Yu. P. Fizika udarnyih voln i vyisokotemperaturnyih gidrodinamicheskih yavleniy. M.: Nauka, 1966. 686 p. [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

29.06.2021

Як цитувати

Войцехівська, Т. Й., Мельник, В. М., Сумер, А. Р., & Штих, М. М. (2021). Екологічні показники роботи двигуна фольксваген 1,4 у процесі його експлуатації на біогазі. Нафтогазова енергетика, (1(35), 81–90. https://doi.org/10.31471/1993-9868-2021-1(35)-81-90

Номер

Розділ

НОВІ РІШЕННЯ У СУЧАСНІЙ ТЕХНІЦІ ТА ТЕХНОЛОГІЯХ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

Схожі статті

<< < 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.