Підвищення ефективності очистки газопроводів шляхом регулювання швидкості руху очисних пристроїв

Автор(и)

  • В. Я. Грудз ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, Карпатська 15
  • Н. Б. Слободян ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, Карпатська 15

DOI:

https://doi.org/10.31471/1993-9868-2020-1(33)-29-35

Ключові слова:

очистка, очисний поршень, регулювання швидкості, гальмування, лупінг, гідравлічна ефективність, гідроудар, рідинні перетоки

Анотація

Важливим аспектом підвищення гідравлічної ефективності трубопровідного транспорту є періодичні його очистки за допомогою механічних очисних пристроїв. Очищення газопроводів за допомогою очисних поршнів є технологічно складним процесом. Для підвищення ефективності очищення газопроводу з пересіченим профілем траси доцільно регулювати швидкість руху поршня. На висхідних і рівнинних ділянках траси підтримувати високу швидкість руху пристрою, а на низхідних – її знижувати. Для гальмування руху поршня на низхідних ділянках магістральних газопроводів запропоновано змінювати технологічну схему лінійної частини. Для зміни технологічної схеми пропонується підключення лупінгу. Здійснено оцінку зміни швидкості руху очисного пристрою при зміні технологічної схеми магістрального газопроводу. Досліджено вплив на динаміку руху очисного поршня основних параметрів газопроводу та лупінгу, а також параметрів руху самого поршня. Побудовано математичну модель процесу, на основі реалізації якої встановлено закономірності руху очисного пристрою при зміні технологічної схеми газопроводу. Отримано рівняння для знаходження співвідношення масових витрат газу в магістральному газопроводі до і після під’єднання лупінга, яке можна розв’язати методом ітерацій. Розроблено алгоритм і складено програму розрахунку ступеня зменшення швидкості руху поршня в залежності від роду технологічних параметрів та технічних характеристик очисного пристрою і трубопроводу. На основі проведених розрахунків побудовано графічні залежності відносної швидкості поршня від технологічних параметрів та технічних характеристик магістрального трубопроводу. Авторами встановлено, що найбільший вплив на ступінь зниження швидкості руху поршня має довжина лупінга. Досліджено, що зменшення початкового і збільшення кінцевого тисків, а також збільшення перепаду тисків на рухомій границі призводить до покращення умов гальмування.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Truboprovidnyi transport gazu / M.P. Kovalko, V.Ya Grudz, V.B. Mihalkiv ta in. Kiyiv: Agentstvo z racionalnogo vikoristannya energiyi ta ekologiyi, 2002. 600 p. [in Ukrainian]

Mazur I.I., Ivancov O.M. Bezopasnost truboprovodnyh sistem. M.: IC «ELIMA», 2004. 1104 p. [in Russian]

Grudz V.Ya., Gimer R.F. Effektivnost ochistki gazoprovoda ochistnymi ustrojstvami raznyh konstrukcij. Razvedka i razrabotka neftyanyh i gazovyh mestorozhdenij, 1978.vyp. 16 [in Russian]

Roth Neinz. Schwingungsmessungen an Turbinen-schaufln mit optischen Methoden Brown Boveri Mitt. 1977. 64, № 1. Р. 64–67. [in Russian]

АNSI/ASME B31G – 1991 00-00/ Leitfaden zur Bestimmung der Restfestigkeit korrodirter Rohrleitungen / Enter 27/07/91/. New York, 1991. 98 p.

Grudz V.Ya. Issledovanie effektivnosti ochistnyh ustrojstv v gazaprovodah s peresechennym profilem trassy: diss. rab. … k.t.n. Ivano-Frankovsk, 1980. [in Russian]

Kalin S. I. Ocenka effektivnosti uchastkov slozhnyh gazotransportnyh sistem. Razvedka i razrabotka neftyanyh i gazovyh mestorozhdenij. 1989. Vyp. 26. [in Russian]

Keruvannya rezhimami gazotrasportnih sistem / V.Ya. Grudz, M.T. Linchevskij, V.B. Myhalkiv ta in. K.: Ukrgazproekt, 1996. 140 p. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

03.09.2020

Як цитувати

Грудз, В. Я. ., & Слободян, Н. Б. (2020). Підвищення ефективності очистки газопроводів шляхом регулювання швидкості руху очисних пристроїв. Нафтогазова енергетика, (1(33), 29–35. https://doi.org/10.31471/1993-9868-2020-1(33)-29-35

Номер

Розділ

НАУКОВО-ТЕХНІЧНІ ПРОБЛЕМИ НАФТОГАЗОВОЇ ІНЖЕНЕРІЇ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >> 

Схожі статті

<< < 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.