CNG ТЕХНОЛОГІЇ. ТЕХНОГЕННА ТА ЕКОЛОГІЧНА БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ТРАНСПОРТУВАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ СУДНАМИ-КОНТЕЙНЕРОВОЗАМИ

Автор(и)

  • О. М. Мандрик ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська, 15; тел. (0342) 42166
  • О. М. Сусак ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська, 15; тел. (0342) 42166

Ключові слова:

CNG судно, математичне моделювання режимів руху газу, газова динаміка, нестаціона- рні процеси, послідовне перекачування газів.

Анотація

Розглядаються питання екологічної та техногенної безпеки експлуатації рухомих трубопроводів. Проведено комплекс розрахунків об’єму витісненого азотом та природним газом повітря в процесі заповнення рухомого трубопроводу. Визначено граничні умови по концентрації суміші азоту та природного газу, встановлено оптимальні параметри процесу продування, виходячи із вимог техногенної безпеки та дотримання якості природного газу. Встановлено, що тиск азоту в процесі витіснення повинен бути в межах від 15 до 25 бар за умов одальшого заповнення трубопроводу природним газом із абсолютним тиском в 56 бар, з метою формування стійкого фронту витіснення азоту та уникнення активного перемішування з природним газом. Витіснення повітря вважається завершеним, якщо вміст кисню в газі, що виходить із трубопроводу, не перевищує 0,5%, суміш азоту та природного газу, що подається споживачу, повинна містити азоту не більше 9,5 % (об’ємна частка) з метою дотримання вимог з якості природного газу

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

1 Патон Б.Є., Крижанівський Є.І., Савицький М.М., Швидкий Е А., Зайцев В.В., Мандрик О.М. Спосіб транспортування стиснутого природного газу рухомим трубопроводом. Заявка на видачу деклараційного патенту № 2011 14580 від 8.12.2011.
2 Крижанівський Є.І., Зайцев В.В., Романовський Г.Ф., Карпаш О.М., Гончарук М.І.,Зайцев В.В. Спосіб транспортування стиснутого природного газу. Патент на корисну модель № 33882, 2008.
3 Крижанівський Є.І. Використання CNG технології для постачання газу до України /Є. І. Крижанівський // Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. – 2012. – № 2(32). –С. 11-14.
4 Шендрик О. М. Контейнерне транспортування газу як альтернативний спосіб вирішення питань енергетичної безпеки /О. М. Шендрик, М. І. Фик // Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. – 2012. – № 2(32). – С. 15-23.
5 Сусак О. М. Особливості розрахунку режимів розвантаження CNG суден у існуючі газотранспортні системи / О. М. Сусак // Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу – 2012. – № 2(32). – С. 24-31.
6 Нечваль В.М. Определение объема смеси при последовательной перекачке газов /В.М. Нечваль, В.Ф. Новоселов // Нефть и газ:Серия транспорт и хранение нефти и газа. –1965. – № 4. – С. 77-82.
7 Нечваль В.М., Яблонский В.С. О смешивании газов при последовательной перекачке.// «Нефть и газ». Серия транспорт и хранениенефти и газа №12. – М.: Недра, 1963. – С. 75-80.
8 Теплотехнические расчеты процессов транспорта и регазификации природных газов:справочное пособие / [Загорученко В. А., Бикчентай Р. Н., Вассерман А. А. и др.] – М.: Недра, 1980. – 320 с.
9 Рид Р., Праусниц Дж., Шервуд Т. Свойства газов и жидкостей: Справочное пособие /Пер. с англ.; под ред. Б.И. Соколова. – 3-е изд.,перераб. и доп. – Л.: Химия, 1982. – Нью-Йорк,1977. – 592 с.
10 Гази горючі природні, що подаються вмагістральні газопроводи. Технічні умови ТУ У320.00158764.007-95.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.05.2013

Як цитувати

Мандрик, О. М., & Сусак, О. М. (2013). CNG ТЕХНОЛОГІЇ. ТЕХНОГЕННА ТА ЕКОЛОГІЧНА БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ТРАНСПОРТУВАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ СУДНАМИ-КОНТЕЙНЕРОВОЗАМИ. Нафтогазова енергетика, (1(19), 38–47. вилучено із https://nge.nung.edu.ua/index.php/nge/article/view/33

Номер

Розділ

ФІЗИКО-ТЕХНІЧНІ ПРОБЛЕМИ ТРАНСПОРТУ ТА ЗБЕРІГАННЯ ЕНЕРГОНОСІЇВ

Схожі статті

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.