Дослідження впливу кута розпилення на експлуатаційні показники роботи двигуна при використанні біодизельного палива

Автор(и)

  • В. М. Мельник ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська, 15
  • Т. Й. Войцехівська ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська, 15
  • М. М. Штих ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська, 15

DOI:

https://doi.org/10.31471/1993-9868-2021-1(35)-60-66

Ключові слова:

двигун, альтернативні палива, біодизель, економія, розпилення, кут, тепловиділення, витрата, потужність, крутний момент

Анотація

Використання альтернативних видів палива на двигунах внутрішнього згоряння викликає ряд труднощів,  пов’язаних з адаптацією двигуна та його систем. При цьому перспектива використання альтернативних палив має істотну економічну та екологічну доцільність і є надзвичайно важливою. Тому питання дослідження основних експлуатаційних показників роботи двигунів при використанні біодизельного палива RME В20 є актуальним. З аналізу літературних джерел встановлено, що дизельні двигуни є перспективним для  використання біодизельного палива. Економічність даних двигунів значною мірою залежить від основних параметрів сумішоутворення, що не достатньо дослідженні для палива RME В20. При використанні біодизельного палива В20 на двигуні Renault 2.5 DCI зі зменшенням кута розпилення палива до 600 встановлено зменшення крутного моменту двигуна на 12,5 %; падіння ефективної потужності до 15,7 %; зниження ефективного тиску у циліндрах двигуна до 24,8 %; зростання питомої ефективної витрати палива до 15 %. Це пояснюється тим, що зі зниженням кута розпилення палива площа контакту паливних крапель та повітря у циліндрах двигуна зменшується. А це, в свою чергу, погіршує процес сумішоутворення і призводить до неповноти згоряння паливо-повітряної суміші. Зі збільшенням кута розпилення палива до 750 ефективність використання біодизельного палива В20 на двигуні Renault 2.5 DCI зростає. За результатами досліджень роботи двигуна Renault 2.5 DCI на товарному та біодизельному паливі RME B20 встановлено, що використання біодизельного палива призводить до погіршення сумішоутворення за рахунок чого знижується тепловиділення і, як наслідок, зростає витрата палива, знижується потужність та крутний момент двигуна. Для покращення цих показників необхідно змінювати процес сумішоутворення шляхом збільшення кута розпилення палива до 750.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Lievtierov A. M., Savytskyi V. D. Pidvyshchennia efektyvnoi potuzhnosti dyzelia, shcho pratsiuie na sumishevomu biodyzelnomu palyvi. Avtomobilnyi transport. 2014. Vol. 34. P. 32–38. [in Ukrainian]

Lievtierov A. M., Savytskyi V. D. Pokrashchennia ekolohichnykh kharakterystyk dyzelia, shcho pratsiuie na biodyzelnykh palyvnykh kompozytsiiakh. Avtomobilnyi transport. 2015. Vol. 36. P. 110–117. [in Ukrainian]

Lievtierov A. M., Avramenko A. N., Savytskyi V. D. Pokrashchennia ekolohichnykh kharakterystyk dyzelia, shcho pratsiuie na biodyzelnykh palyvnykh kompozytsiiakh. Avtomobilnyi transport. 2016. Vol. 38. P. 75–82. [in Ukrainian]

Melnyk V.M. Efektyvnist vykorystannia alternatyvnoho palyva z vidnovliuvalnykh dzherel na dyzelnykh dvyhunakh. Ekolohichna bezpeka ta zbalansovane resursokorystuvannia. 2018. No 1 (17). P. 91-99. [in Ukrainian]

Lievtierov A. M., Savytskyi V. D., Hladkova N. Yu. Rozrobka metodiv adaptatsii dyzeliv do bionaftovykh palyvnykh kompozytsii. Problemy mashynobuduvannia. 2017. Vol. 20, No 3. P. 54–63. [in Ukrainian]

Poliakov A. P., Halushchak O. O., Poliakov P. A., Koroliuk D. L. Pokrashchennia pokaznykiv dyzelia zminoiu proportsii dyzelnoho ta biodyzelnoho palyv v palyvnii sumishi. Zbirnyk naukovykh prats Kharkivskoho universytetu Povitrianykh Syl. 2013. No 3(36). P. 167–169. [in Ukrainian]

Poliakov A. P., Nhaiakhy Abbe K. V., Halushchak O. O., Byshko M. O., Zaverukha Yu. V. Doslidzhennia vplyvu na tekhniko-ekonomichni ta ekolohichni pokaznyky dyzelia perevedennia yoho na robotu na biodyzelne palyvo. Visnyk Donetskoi akademii avtomobilnoho transportu. 2012. No 1. P. 61-69. [in Ukrainian]

Tretiak V. M., Bolbut V. S., Hanzhenko O. M., Mazurenko A. M. Efektyvnist vykorystannia palnoho roslynnoho pokhodzhennia dlia zhyvlennia dvyhuniv vnutrishnoho zghoriannia silskohospodarskykh mashyn. Naukovi pratsi instytutu bioenerhetychnykh kultur i tsukrovykh buriakiv. 2013. Vol. 19. P. 163–167. [in Ukrainian]

Yakovlieva A. V., Boichenko S. V., Hudz A. V., Zubenko S. O. Fizyko-khimichni vlastyvosti biodyzelnykh palyv na osnovi etylovykh esteriv ryzhiievoi olii. Kataliz ta naftokhimiia. 2020. No 29. P. 24–30. [in Ukrainian]

Zubenko S. O., Patryliak L. K., Konovalov S. V. Porivniannia fizyko-khimichnykh ta ekspluatatsiinykh vlastyvostei biodyzelnoho palyva na osnovi metanolu ta tiospyrtiv. Katalyz y neftekhymyia. 2018. No 27. P. 1–18. [in Ukrainian]

Cherian G. Camelina sativa in poultry diets: opportunities and challenges. Biofuel co-products as livestock feed. Opportunities and challenges, at Ed. Harinder P.S.M., 2012. Ch.17. P. 303–310.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.06.2021

Як цитувати

Мельник, В. М., Войцехівська, Т. Й., & Штих, М. М. (2021). Дослідження впливу кута розпилення на експлуатаційні показники роботи двигуна при використанні біодизельного палива. Нафтогазова енергетика, (1(35), 60–66. https://doi.org/10.31471/1993-9868-2021-1(35)-60-66

Номер

Розділ

МАТЕРІАЛИ, КОНСТРУКЦІЇ ТА ОБЛАДНАННЯ ОБ’ЄКТІВ НАФТОГАЗОВОГО КОМПЛЕКСУ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

Схожі статті

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.